flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

                                                                                                                      

ЗАТВЕРДЖЕНО

 Наказом  голови

                                                           Лубенського міськрайонного

суду  Полтавської області

                                                           від 11 серпня 2023 року №18/од.с

КОМУНІКАЦІЙНА СТРАТЕГІЯ

ЛУБЕНСЬКОГО МІСЬКРАЙОННОГО СУДУ

ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

на 2023-2025 роки

 

ЗМІСТ

  1. Вступ
  2. Аналіз стану комунікаційної діяльності суду
  3. Мета і основні цілі комунікаційної стратегії
  4. Цільові аудиторії суду
  5. Форми і засоби комунікації з цільовими аудиторіями
  6. Очікування та критерії оцінки комунікаційної діяльності
  7. Моніторинг результатів комунікаційної діяльності
  8. Очікувані результат

 1.Вступ

Стратегія  комунікаційної діяльності Лубенського міськрайонного суду (далі - суду) є основним документом для здійснення зовнішньої та внутрішньої комунікації на регіональному рівні, включає в себе сукупність комунікативних засобів, методів, прийомів і технік покликаних підвищити рівень довіри громадян до суду, побудову постійного, якісного та зацікавленого діалогу з суспільством в інтересах забезпечення незалежності судової влади, відкритості і прозорості суду та формування позитивного іміджу судової влади в суспільстві.

Стратегія розроблена на основі Концепції комунікації судової влади України, з врахуванням проекту Концепції розвитку комунікаційної політики судової влади України, яку схвалено Радою суддів України 04.05.2023 року.

Зміст і структура комунікаційної стратегії визначаються метою правосуддя та завданнями суду і ґрунтуються на нормах Конституції України, Закону України «Про судоустрій і статус суддів», Закону України «Про доступ до публічної інформації», Кодексу суддівської етики, Мадридських принципах  щодо зв’язку між засобами масової інформації та суддівської незалежністю, інших національних і міжнародних актах, що регулюють діяльність в цій сфері.

Контроль комунікаційної діяльності Лубенського міськрайонного суду Полтавської області здійснює голова суду.

Відповідальні за виконання та координацію: прес-секретар суду та суддя-спікер Лубенського міськрайонного суду Полтавської області.

2.Аналіз стану комунікаційної діяльності суду

Лубенський міськрайонний суд Полтавської області здійснює свою внутрішню та зовнішню комунікаційну діяльність завдяки впровадженню сучасних інформаційних технологій, веденню внутрішнього документообігу   апаратом суду та донесенню інформації про діяльність суду до широкого кола громадськості через друковані видання, телебачення, радіо, інтернет, ЗМІ та через соціальну сторінку суду у Facebook.

На сьогоднішній день суд забезпечений повним автоматизованим циклом ведення діловодства та проходження судових справ, в якому використовується передовий світовий досвід судового адміністрування та організаційної роботи. Внаслідок цього вдалося досягти надання якісних та професійних послуг громадянам. Діє автоматизована система документообігу суду КП «Д-3».

Задля широкого та системного висвітлення діяльності суду в засобах масової інформації в суді створено окрему посаду прес-секретаря суду. В загальному в  його обов’язки входить (більш детально вказано в посадовій інструкції прес-секретаря суду):

  • формування позитивного іміджу судової влади та суду;
  • забезпечення налагодження комунікаційної діяльності суду;
  • здійснення комплексного планування інформаційної діяльності суду;
  • об’єктивне, юридично грамотне та достовірне висвітлення роботи суддів та суду;
  • покращення рівня обізнаності громадськості щодо діяльності судової системи та роботи суду.
  • інші обов’язки згідно посадової інструкції.

Прес-секретар забезпечує підготовку і поширення матеріалів про діяльність суду у ЗМІ, готує і розміщує на сайті спростування інформації, яка не відповідає дійсності, та роз’яснення стосовно діяльності суду у зв’язку з публікаціями про його роботу.

У приміщенні суду є інформаційні стенди, де відвідувачі можуть дізнатися необхідну інформацію: ознайомитися з переліком справ, призначених до розгляду, зразками документів, ставками судового збору, платіжними реквізитами та графіком прийому громадян керівництвом суду.

На офіційній сторінці суду на веб-порталі «Судова влада України»  розміщена загальна інформація про суд, публікується інформація щодо розгляду справ, які становлять значний суспільний інтерес, актуальна інформація для відвідувачів суду та учасників судових проваджень, зразки типових заяв, тощо.

Лубенський міськрайонний суд Полтавської області прагне відкритості у своїй роботі, тому веде планову та системну комунікаційну діяльність у двох напрямках: 

Зовнішній напрямок: інформування суспільства про роботу суду, налагодження постійного зацікавленого діалогу з громадськістю та ЗМІ, залучення студентів до проходження практики у суді, участь суддів у круглих столах, семінарах, конференціях із залученням науковців тощо.

Внутрішній напрямок: робота із суддями та працівниками апарату суду щодо вдосконалення їх комунікаційних навиків, облаштування приміщення суду з метою забезпечення його інформаційної насиченості, підвищення комфортності для відвідувачів і роботи працівників.

Планування комунікаційних заходів здійснюється з урахуванням результатів опитування думки громадян, які проводяться серед відвідувачів суду щодо оцінки якості роботи суду.

3.Мета і основні цілі комунікаційної стратегії.

Мета комунікаційної стратегії суду – формування довіри громадян до системи судочинства України через довіру до роботи суду, як ланки судової системи і загалом підвищення авторитету судової влади в суспільстві.

Основні цілі комунікаційної стратегії:

  • забезпечення прозорості діяльності судової влади, підвищення рівня її  авторитету  і довіри громадян до правосуддя загалом;
  • підвищення рівня обізнаності громадян регіону щодо специфіки, особливостей і змісту діяльності суду;
  • підвищення авторитету судді та працівника апарату суду у суспільстві;
  • покращення відносин зі ЗМІ, лідерами громадської думки, громадськими організаціями, органами державної влади і місцевого самоврядування в інтересах побудови правової держави;
  • підвищення рівня правової освіти населення, інформування громадян про шляхи забезпечення їх конституційних прав та необхідність дотримання ними конституційних обов’язків;
  • підвищення престижу роботи в суді, профорієнтація молоді.

4.Цільові аудиторії суду

Відповідно до цілей та актуальних проблем суду, цільовими аудиторіями є:

  • громадяни, які часто звертаються до суду;
  • відвідувачі суду;
  • адвокати;
  • професійні організації, інтереси яких вирішуються у судовому  порядку;
  • правоохоронні органи,
  • правозахисні організації;
  • посадові особи державних органів;
  • науково-експертне середовище;
  • студенти;
  • школярі;
  • засоби масової інформації: друковані, електронні, телевізійні, радіо; національні, регіональні, міжнародні;
  • лідери думок та незалежні експерти;
  • На даний час всі вище визначені групи є пріоритетними.

5.Форми і засоби комунікацій з цільовими аудиторіями

Форми і засоби комунікацій з цільовими аудиторіями у Лубенському міськрайонному суді є такими:

  1. Для школярів, студентів, відвідувачів суду - лекції, бесіди, екскурсії, дні відкритих дверей, проходження практики.
  2. Для ЗМІ – інтерв‘ю, прес-анонси, прес-релізи, повідомлення/новини, кава-брейк.

6.Очікування та критерії оцінки комунікаційної діяльності

  • розуміння громадянами результатів роботи суду;
  • позитивне сприйняття судових рішень;
  • підвищення довіри до суду і системи судочинства;
  • формування позитивного іміджу суду.

7.Моніторинг результатів комунікаційної діяльності:

Моніторинг реалізації Стратегії проводиться раз на квартал таким чином:

  • визначення співвідношення між кількістю інформації, що стосується діяльності суду і повідомленнями, які потрапили у ЗМІ та стали предметом громадської уваги;
  • оцінка інформації, що з’явилась в ЗМІ щодо діяльності суду (співвідношення позитивної і негативної інформації);
  • організація і проведення опитувань громадської думки.

8.Очікувані результати

Ефективна реалізація комунікаційної стратегії передбачає підвищення рівня довіри до Лубенського міськрайонного суду та судової влади в цілому через покращення його іміджу за рахунок підвищення поінформованості суспільства про діяльність судової ланки та налагодження ефективної взаємодії з ключовими аудиторіями.

 

Ключові показники ефективності реалізації Стратегії:

  • збільшення кількості нейтральних /позитивних згадувань/ публікацій у друкованих та онлайн ЗМІ;
  • сприяння відтворенню повідомлень суду в публікаціях ЗМІ;
  • забезпечення присутності суду в інформаційному просторі шляхом організації інтерв’ю з суддею-спікером, надання коментарів по резонансним справам;
  • збільшення кількості підписників у соціальній мережі Facebook;
  • запровадження щорічного розрахунку індексу задоволеності користувачів статистичної інформації.

Ключові показники ефективності відслідковуються через:

  • медіа-індекс: цитованість /тональність/ помітність;
  • аналітику соціальних мереж (охоплення, відгуки, репости, коментарі, уподобання);
  • динаміку підписантів на сторінку суду в соцмережі;
  • індекси Google Analytics (кількісний аналіз поширення інформації з вебсайту за допомогою Google Analytics);
  • кількісні показники залученості ЗМІ до заходів;
  • кількісні показники залученості користувачів до заходів;
  • кількість інтерв’ю, коментарів судді-спікера, оприлюднених у ЗМІ;
  • кількісні показники задоволення запитів користувачів і запитів на публічну інформацію;
  • індекс задоволеності користувачів статистичної інформації.

 

Контроль і координація

комунікаційної діяльності суду   

Голова Лубенського

міськрайонного суду               _особистий підпис__     Олена МИРОШНИКОВА